Upadek (film)

Untermerkel

Plakat tego filmu

Bringen sie mir Fegelein, FEGELEIN!, FEGELEIN!!, FEGELEIN!!!

Najsłynniejszy cytat z tego filmu

Na jajach zawiśnie Fegelein, FEGELEIN!, FEGELEIN!!, FEGELEIN!!![1]

Najslynniejsze tłumaczenie cytatu powyżej

This subtitles are fake! I know German!!!!!!11111one111one1111!!!!

Typowy Niemiec o tym filmie

Upadek (po szwabsku Der Untergang) – niemiecki austriacki film dokumentalny z 2004 roku, rzekomo mający opowiadać o ucieczce w kierunku Argentyny ostatnich dniach żywota znanego austriackiego malarza.

[edytuj] Co miał pokazywać?

Oparty głównie na wywiadzie z jedną z sekretarek Adolfa, rzekomo miał pokazywać ostatnie 100 10 dni z życia frajera führera III Rzeszy, kiedy to Wehrmacht dostawał ostry wpierdol na linii Odry od kacapów. Ponadto jeszcze pokazywał różne gierki niektórych wojskowych oraz wątek małego chłopczyka z Hitlerjugend.

[edytuj] Parodie i memy

Głównie przez to, że postać Adolfa w tym filmie jest bardzo wyjątkowa, kilka lat po światowej premierze filmu pierwsza przeróbka sceny, w której główna postać drze mordę na wszystkich i rzuca ołówkami, została zamieszczona na YouTube[2]. Ponieważ innym się to spodobało, zaczęli robić własne parodie. Sielanka nie trwała długo, ponieważ producenci filmu dostali ataku kurwicy i w 2010 zaczęli kasować wszystkie możliwe do skasowania parodie. Niestety nie przewidzieli kolejnego efektu upierdolonego stołu, który skutkował pojawianiem się coraz to nowszych parodii, dlatego po kilku latach odpuścili sobie kasowanie.

[edytuj] Wybrane postacie

  • Adolf Hitler – największa szycha w całym bunkrze. Jest wiecznie wkurwiony, drze ryja na wszystkich. Najczęściej to on jest ofiarą wszystkich psikusów, jakie sprawiają mu jego podwładni. Jego ulubioną bronią jest ołówek zagłady[3].
  • Hermann Fegelein – w filmie mistrz dowcipu, najczęściej ofiarą jego żartów pada Adolf. Jedyna postać, która zebrała 7 smoczych kul i poprosiła o nieśmiertelność[4].
  • Wilhelm Burgdorf – mówiący z prędkością dźwięku miłośnik wódki, potrafi obalić cysternę tego trunku. Nazywa Adolfa biednym staruszkiem. Jego superbronią jest śpiewający pistolet.
  • Hans Krebs – główny mapowy bunkra. Ponadto ma obsesję na punkcie ryb. Co niektórzy parują go z Burgdorfem.
  • Alfred Jodl – łysol, wiecznie zgłasza obiekcje wobec planów Adolfa, przez co jest jego wrogiem publicznym nr 2.
  • Otto Günsche – jego głównym zadaniem jest informowanie Adolfa o pierdołach. Nie wiedzieć dlaczego znalazł się później w filmie Iron Sky.
  • Joseph Goebbels – ze względu na swoją fizjonomię nazywany jest jaszczurem bądź Szkieletorem[5]. Nie znosi, kiedy ktoś mu wypomina że jest brakującym ogniwem w ewolucji między człowiekiem a gekonem.

Przypisy

  1. Hitler w poszukiwaniu dziewczyny
  2. Z napisami nie mającymi odzwierciedlenia w oryginalnych dialogach
  3. Do kupienia za 99999 dojcze marek
  4. Opiera się pociskom z MP40, Gwieździe Śmierci i ołówkom zagłady
  5. Głównie w zagranicznych parodiach
Nasze strony
Przyjaciele