FANDOM

Urzędnik, urzędas – istota bardzo powolna, nerwowa i ospała, jednakowoż chytra i przebiegła. Występuje głównie w instytucjach państwowych, zatrudniany po to, aby uniemożliwić bezproblemowe załatwienie danej sprawy. Kocha wszelkiego rodzaju dokumenty, zaświadczenia, paragrafy które potrafi gromadzić miesiącami, a nawet latami. Jedyny uznawany przez nich język to język urzędowy, którego opanowanie wymaga od petenta wieloletnich odwiedzin w różnych urzędach i ogromnych chęci.

Praca urzędnika polega głównie na odsyłaniu petenta na inne stanowisko. Przyparty do muru i zmuszony do wydania decyzji odszczeka się bezczelnie, że ma na to 30 dni, po czym rozjuszony przedłuży termin do dwóch miesięcy lub nawet zawiesi postępowanie w sprawie.

Praca urzędnika jest ciągłą walką: do południa walczy z głodem, a po południu ze snem.

Objawy edytuj

  • Urojenia – gdy prosisz o pieniądze z MOPS-u, na mieszkanie w zamian dostajesz bonus żywnościowy – i odwrotnie – jeśli prosisz o pieniądze na kilka butelek szkła urzędas załatwia od razu sprawę.
  • Hipochondria/egocentryzm – jeśli to, o co go prosisz nie dotyczy jego osoby, odeśle Cię do najbliższego stanowiska.
  • Neurastenia – jest zazwyczaj przewlekle zmęczony po południu.
  • Natrętne myślenie – prędzej urzędnik wyśle komornika by wyniósł twoją lodówkę niż rozliczysz z długów.
  • Zaburzenia pamięci – gdy prosiłeś, by dostać kasę z MOPS-u i wracasz po miesiącu, mówi że dostaniesz ją w następnym miesiącu.

Wygląd edytuj

Pod nazwą „urzędnik” kryją się i damskie i męskie odmiany. Wszyscy ubierają się tak samo – podstawowym elementem ubioru są kapcie, marynarka i duże okulary. Zawsze ubrudzony od tuszu, trzymający w jednej ręce plik papierów, w drugiej zaś pieczątki.

Występowanie edytuj

Na terenie całego kraju gromadzą się stadnie w urzędach, gdzie obijają się i łapią muchy.

Ciekawostki edytuj

  • Hasło „co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego” jest mottem życiowym każdego urzędnika.
  • Jeżeli spotyka się dwóch urzędników na korytarzu urzędu w południe, to zamiast grzecznościowego dzień dobry zapytają się troskliwie ty też biedaku nie umiesz zasnąć?.
  • Biedulki są bardzo zmęczeni życiem. Gdy zaczynają pracę o 8:00, to już o 8:10 są wykończeni tą okrutną torturą zwaną nierobieniem niczego pożytecznego.

Polski Hydraulik wykadrowany To jest tylko zalążek artykułu o zawodach. Jeśli harujesz w tym zawodzie od młodości – rozbuduj go.