Vermont

Map of USA VT

To czerwone na mapie to właśnie wermut Vermount

Vermount (wymowa: /Wermnt/) – kawałek ziemi między Kanadą, Massachusetts, New Hampshire a Nowym Jorkiem. Teoretycznie amerykański stan. W praktyce banda nieogarniętych lewaków z zapędami niepodległościowymi, którzy w dupie mają USA.

[edytuj] Historia

Dawno, dawno temu za oceanem żyli sobie Indianie zwani Irokezami. Żyli sobie tak do około 1650 roku. Wtedy to zaczęły się wielkie, krwawe wojny mające na celu pozbycie się Irokezów.

W 1666 roku (Szatany jedne!) Anglia zbudowała tam fort, który był pierwszym angielskim budynkiem w Vermouncie (chyba tak się to odmienia…).

Po utworzeniu się USA New Hampshire i Nowy Jork mieli do siebie nawzajem pretensje o ziemie obecnego Vermountu. Była sprawa w sądzie, potem lata rozpraw, pieprzenia farmazonów itepe. I w końcu ziemię dostał Nju Jork.

Z kolei w 1777 roku Vermount ogłosił się wolną republiką, żeby w 1791 roku stać się 14. stanem.

[edytuj] Gospodarka

Vermount trudzi się głównie produkcją kanadyjskiego syropu klonowego oraz jego spożywaniem. Do tego dochodzą dochody z tartaków i turystyki.

Nasze strony
Przyjaciele