Vinny Appice

Vinny Appice

Vinny znęca się nad garami w katowickim Spodku

Vinny Appice (ur. 13 września 1957 w Nowym Jorku) – perkusista, którego celem życiowym stało się łażenie za Ronniem Jamesem Dio do Black Sabbath i jego własnego zespołu.

[edytuj] Życiorys

Vinny zaczął swoją karierę w 1976, grając na albumie zespołu Derringer o tym samym tytule. Nagrał z nimi jeszcze trzy płyty, po czym dostał robotę w Black Sabbath, gdzie zastąpił Billa Warda, który doszedł do wniosku, że fajnie byłoby zrobić sobie akurat wolne. Spotkał tam Ronniego Jamesa Dio i panowie przypadli sobie do gustu[1] i niedługo potem założyli razem zespół. Vinny pograł tam do 1989, kiedy to wzorem Billa Warda stwierdził, że mu się nie chce i opuścił Dio. Bez towarzystwa Ronniego wytrzymał tylko dwa lata, gdyż spotkał się z nim podczas pracy nad Dehumanizerem w Black Sabbath. Potem grał parę lat w jego zespole i znowu wziął sobie wolne. Do 2006 grał głównie gościnnie z mało znanymi zespołami, po czym dołączył do Black Sabbath, gdzie grał do śmierci Dio. Straciwszy jeden cel życiowy Vinny wziął się za szukanie kolejnego – uważaj, bo być może zacznie łazić za tobą!

[edytuj] Dyskografia

Info Główny artykuł: Dyskografia Black Sabbath
Info Główny artykuł: Dyskografia Dio

Przypisy

  1. Nie, nic z tych rzeczy, o których właśnie pomyślałeś – Black Sabbath to nie Judas Priest!
Nasze strony
Przyjaciele