Władysław Bartoszewski

Disambug Ten artykuł dotyczy polskiego profesora. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.

Baba bez bolca dostaje pierdolca.

Bartoszewski o Krystynie Pawłowicz
Bartoszewski Władysław

Władek sporządzający listę miejsc, w których go jeszcze nie było.

Bartoszewski

Władek cynicznie grzmi z ambony.

Władysław Bartoszewski (vel. Profesor, ur. 19 lutego 1922 w Warszawie, zm. 24 kwietnia 2015 tamże) – oficjalnie i poprawnie politycznie, polski polityk, działacz, dziennikarz, pisarz, historyk, więzień Auschwitz, kabel Gestapo, żołnierz Armii Krajowej, działacz Polskiego Państwa Podziemnego, uczestnik Powstania Warszawskiego, a jakby tego było za mało, dwukrotny minister spraw zagranicznych, senator IV kadencji, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w rządzie Dońka, kawaler Orderu Orła Białego oraz honorowy obywatel państwa Izrael. Do pełni szczęścia brakuje mu tylko Nobla, Oscara i medalu olimpijskiego.

Natomiast według innych źródeł Sowiecki Agent (pseudonim operacyjny: Wesoły Staruszek) – cyniczny wróg narodu, żydofil, germanofil, rusofil i wolonofob w jednej osobie, także metaforyczny nekrofil, w dodatku posiadający honorowe obywatelstwo Izraela (czyli również Żyd)! Łże-wykształciuch, bezprawnie używający tytułu profesora, prowokacyjnie przyznanego mu w 1983 roku przez wrogi rząd Bawarii. Jego hobby to oczernianie krytyka Polaków na łamach niemieckich gazet. Ostatnio powiedział, że na wojnie należało się bardziej bać Polaków antysemitów niż niemieckich oficerów.

[edytuj] Najważniejsze wypowiedzi

  • 1. Nie wierzcie frustratom, nie wierzcie dewiantom psychicznym...
  • 2. ...Przestałem bydło uważać za nie bydło.

[edytuj] Życiorys

Dotychczas szkodliwa działalność „profesora” znana była tylko z fragmentarycznych informacji przekazywanych przez wybitnych i odważnych patriotów, którzy ze względów bezpieczeństwa jedynie sygnalizowali niecne i zdradzieckie postępki herszta potężnego frontu. W szczególności do grupy bohaterów usiłujących przekazać prawdę o tej złowieszczej postaci należał sam Jarosław Kaczyński oraz wybitny odnowiciel, Karol Karski, jak również inni przedstawiciele Partii, harmonijnie współpracujący z filarami demokracji PiSowej. Na szczęście nadeszła wiekopomna chwila, w której wszystkie mroczne dokonania tego podłego zdrajcy i prowokatora zostały bezwzględnie obnażone przez bohaterskich funkcjonariuszy Instytutu Pamięci Narodowej, którzy w dniu 05.02.2008, nie zważając na grożące im represje, opublikowali pełne dossier wrogiego indywiduum. Dla otwarcia oczu wszystkim zwiedzającym i obnażenia całej prawdy o tej złowrogiej postaci, poniżej przedstawiono pełną treść zasobów archiwalnych udostępnionych przez IPN. Porażające te informacje w sposób niesłychanie bezdyskusyjny potwierdzają kilkudziesięcioletnią współpracę Bartoszewskiego z największymi wrogami Polski – Niemcami i Izraelem, jak również jego długoletnią zbrodniczą działalność antyPiSową.

[edytuj] Ważniejsze momenty kariery

Władysław Bartoszewski, polityk, działacz społeczny, historyk, dziennikarz, pisarz – podczas II wojny światowej był więźniem Auschwitz, żołnierzem AK, działaczem Polskiego Państwa Podziemnego, działał w Radzie Pomocy Żydom „Żegota”. Uczestnik Powstania Warszawskiego. Więziony przez UB, działacz opozycji. Po 1998 r. był dwukrotnie szefem MSZ.

  • Był aresztowany 15 listopada 1946 r. w Warszawie jako podejrzany o „antypaństwową” działalność w WiN, Delegaturze Rządu Na Kraj i w PSL. Śledztwo umorzono w 1948 r. z braku dowodów winy.
  • Ponownie aresztowany 14 grudnia 1949 r. przez UB. 29 maja 1952 r. skazany pod zarzutem szpiegostwa przez Wojskowy Sąd Rejonowy w Warszawie na 8 lat więzienia i utratę praw publicznych na 4 lata. Więziony w Warszawie, Rawiczu i Raciborzu. W sierpniu 1954 r., ze względu na zły stan zdrowia, zwolniony na przerwę w odbywaniu kary do sierpnia 1955 r.
  • Zgromadzenie Sędziów Najwyższego Sądu Wojskowego w marcu 1955 r. umorzyło postępowanie, ponieważ z działalności w AK ujawnił się w 1945 r. W 1959 r. postanowieniem Sądu Warszawskiego Okręgu Wojskowego otrzymał odszkodowanie za straty moralne. Według części dostępnych zapisów, wyrok złagodzono do wysokości „odcierpionej” 2 lat pozbawienia wolności.
  • Rozpracowywany od 12 sierpnia 1955 r., kolejno przez wydz. II departamentu III KdsBP, a następnie przez wydz. I departamentu III MSW, w ramach sprawy ewidencyjno-obserwacyjnej krypt. „Bonza”. Przyczyną zainteresowania SB były kontakty W. Bartoszewskiego ze środowiskiem „mikołajczykowskim” i „klerykalnym”, z ambasadą Izraela i ze środowiskiem b. członków AK.
  • Od 5 maja 1966 r. rozpracowywany w sprawie o kryptonimie „Olcha” przez wydz. II dep. IV MSW w związku z przekazywaniem „szkalujących PRL” informacji do Radia Wolna Europa. Objęty wielokrotnie zastrzeżeniami wyjazdów zagranicznych. W 1967 r. akta sprawy przekazano do wydz. II dep. III MSW, następnie zmieniono krypt. sprawy na „Bartek”, w ramach której Bartoszewski był rozpracowywany do 2 maja 1982 r. przez wydz. II dep. III MSW, później wydz. IV dep. III MSW. Sprawa została zawieszona z uwagi na pobyt Bartoszewskiego poza granicami PRL.
  • 17 grudnia 1987 r. materiały złożono w archiwum Biura „C” MSW. Akta, m.in. dotyczące techniki operacyjnej, częściowo wybrakowano w 1988 r.
  • 5 maja 1971 r. objęty śledztwem przez Prokuraturę Wojewódzką dla Miasta Stołecznego Warszawy, w związku z przekazywaniem informacji szkalujących PRL do Radia Wolna Europa. Śledztwo umorzono z uwagi na znikome społeczne niebezpieczeństwo.
  • W latach 1972–1973 toczyło się śledztwo wydziału śledczego KSMO po doniesieniu W. Bartoszewskiego do Prokuratury Generalnej w związku ze sfałszowaniem jego podpisu. Fałszerstwo było elementem kombinacji operacyjnej SB mającej na celu, za pomocą spreparowanych materiałów, skompromitowanie W. Bartoszewskiego w środowisku dziennikarskim i inteligenckim jako agenta SB i przedstawienie go jako informatora Radia Wolna Europa.
  • Figuruje imiennie w sprawie obiektowej krypt. „Misiek” („Alfa”) dotyczącej działalności wywiadowczej pracowników ambasady Izraela w Wiedniu na Polskę. Wg karty E-14-B: „kontakt obywatela Izraela przebywającego w Polsce w 1966 r.”.
  • Figuruje imiennie w sprawie krypt. „Agresja”, prowadzonej w latach 1966–1973 przez wydz. III KWMO Gdańsk, dot. operacyjnego rozpracowania osób narodowości żydowskiej zamieszkałych na terenie woj. gdańskiego.
  • Figuruje imiennie w aktach sprawy krypt. „Ostrożny”, prowadzonej w okresie 1967–1986 przez wydz. III KWMO Kraków na adwokata Kazimierza O.
  • Wymieniony w sprawie obiektowej wydz. IV Dep. II MSW z uwagi na stałe kontakty z ambasadą Izraela w okresie konfliktu izraelsko-arabskiego.
  • Figuruje imiennie w materiałach Wydz. III KWMO Poznań w charakterze rozpracowywanego w aktach wielu spraw zakończonych w 1980 r.
  • Figuruje imiennie w sprawie krypt. „Klan”, „Związek” prowadzonej w latach 1980–1983 przez wydz. III „A” i Inspektorat 2 KWMO/WUSW Gdańsk, wymierzonej przeciwko NSZZ „Solidarność”.
  • Internowany w okresie 13 grudnia 1981 r. – 3 maja 1982 r. w ośrodkach odosobnienia Warszawa-Białołęka i Jaworzu.
  • Zarejestrowany 17 grudnia 1987 r. pod nr. 104921 przez wydz. IV Dep. III MSW w kategorii zabezpieczenie, które ustało 2 sierpnia 1989 r. (według dołączonego do katalogów słowniczka pojęć, zabezpieczenie to „wieloznaczna, nie przesądzająca o charakterze zainteresowania forma rejestracji, mająca na celu ochronę osoby” – red.).

Występuje też w charakterze rozpracowywanego w doniesieniu TW ps. „Lech”.

[edytuj] Ciekawostki

  • Z racji nazwiska jest patronem barów szybkiej obsługi dla szewców: „Bar To Szewski".
Nasze strony
Przyjaciele