FANDOM

Weezer Performing in 2015 - Photo by Peter Dzubay

Granica między disco polo, a ostrymi dźwiękami taka cienka

Hard pop?

Przeciętna osoba po przeczytaniu informacji na temat zespołu

Weezer – amerykańska grupa muzyczna, grająca dźwięki z pogranicza rocka i hard popu[1]. Są znani na całym świecie dzięki swoim albumom, a konkretnie ich kreatywnym nazwom. Mało kto ma odwagę wypuszczać składanki, których nazwy biorą się od kolorów na okładce. Mamy więc płyty zielone, czerwone czy niebieskie, a zapewne niedługo będziemy mieli okazje posłuchać psychodelicznej we wszystkich kolorach świata.

Skład zespołu edytuj

  • Rivers Cuomo – główny śpiewak, gitarzysta, a zarazem autor większości tekstów. Jego imię jest bardzo istotne, bo faktycznie jest rzeką, która popycha zespół do wychodzenia na scenę. Hałasuje jak nie jedna papużka.
  • Brian Bell – nie był co prawda oryginalnym gitarzystą, ale to on stworzył większość kompozycji ze stajni Weezera. Raz na jakiś czas odgrywa rolę szarpidruta z Indobrytani. Czasami coś mruczy do mikrofonu.
  • Scott Shriner – najnowszy członek zespołu[2]. Niby błyszczy na scenie, ale z uwagi na bycie basistą nikt nie zwraca na niego uwagi.
  • Patrick Wilson – bije pałeczkami plastikowe garnki do naczyń, które w języku powszechnych nazywane są perkusją. Na każdym koncercie czy teledysku ma nad sobą mikrofon do ewentualnego wspomagania pisków Riversa, ale nie używa go praktycznie w ogóle. Jest najpewniej zawieszony tylko dla ozdoby.

Byli członkowie edytuj

  • Jason Cropper – oryginalny szarpidrut. Długo sobie nie pograł, bo najpierw znalazł sobie dziewczynę przez co unikał prób, a po wyjściu na światło dzienne faktu, że tamta jest w ciąży został wykopany z kapeli. Pierwszy album ostatecznie dokończył Bell.
  • Matt Sharp – pierwszy basista, znany z wykonywania utworów do pierwszego albumu. Do dziś nie wiadomo co go skusiło do decyzji odejścia z grupy, być może zrobiło mu się żal Croppera? Kto wie?
  • Mikey Welsh – ten najmniej znany. Jego największym hitem był występ w teledysku do Hash Pipe, gdzie był tak naćpany, że w pewnym momencie musiał zastąpić go zatrudniony do teledysku Sumo. Ostatecznie został wyrzucony z kapeli za swoje problemy psychiczne.

Dyskografia edytuj

  • Weezer (The Blue Album) – pierwsze ryki zespołu nagrywane sprzętem, który lata swojej świetności miał dawno za sobą. Jak to się mówi „W prostocie siła”, co okazało się prawdą. Płyta trafiła nawet do najlepszych albumów wszech czasów według Rolling Stone.
  • Weezer (The Green Album) – pierwsza i ostatnia składanka, którą nagrał Welsh. Płyta mimo posiadania dwóch hitów została mocno skrytykowana przez starych wyjadaczy. Podobno nadmierna prostota wkurzyła tych, którzy po tak długiej przerwie oczekiwali czegoś bardziej odważnego.
  • Weezer (The Red Album) – niby takie nie wiadomo co, ale jest jedna rzecz, który wyróżnia tą płytę ponad wszystkie inne. Jest to pierwszy album zespołu, na którym znajdują się utwory w całości napisane i zaśpiewane przez innych członków zespołu.

Przypisy

  1. Cokolwiek to jest
  2. Co prawda gra w nim od 17 lat, ale się liczy