Wielka wojna streamerów

Wielka wojna streamerów
Konflikt Wojna pomiędzy nowo powstałym kanałem Daniela Magicala
Data 12-16 kwietnia 2017
Miejsce Polska, ze szczególnym naciskiem na serwis YouTube i Toruń
Wynik przegrana Medusy, Rafonixa i jego sojuszników
Strony
  • Konfederacja Gimbusowa
Dowódcy
  • Medusa
  • Isamu
  • Gonciarz
  • Marcin „Rafonix” Krasucki
Siły
  • cały Podgórz wspierający ziomków z Urzędniczej (podobno)
  • Wykop.pl
  • pies Sonia
  • 100 tys. armia gimbusów dowodzonych przez Medusę i Gonciarza
Straty
  • zniszczone okno
  • niewyremontowane jeszcze mieszkanie
  • ponownie zepsute tagi na Wykopie
  • zalew wykopu materiałami o Danielu
  • Medusa zarejestrował się w urędzie pracy
  • Isamu też
  • Rafonix wrócił do 2 klasy gimnazjum
  • Utrata szacunku nie, tego podobno nie było…
  • Bolące tyłki (czasami dosłownie po pasku na tyłku) przez fanów Medusy
 
YouTube logo (2013-2015)
Oficjalna pieśń Wielkiej wojny streamerów dedykowana rzekomo dla obu stron konfliktu
YouTube logo (2013-2015)
Przebieg operacji „Medusa”. Komentarz Bogusława Wołoszańskiego w trakcie realizacji

Wielka wojna streamerów (WWS) – największy konflikt zbrojny obejmujący YouTube, przenoszący się także do życia realnego. W wojnie uczestniczy nowo powstałe Państwo Magical (sprzymierzone z separystycznym państwem Wypok dowodzonym przez prezydenta Michaiłowa Białkowa), które zaatakowane zostało przez Republikę Gimbus. Wojna wybuchła 12 kwietnia 2017 po przeprowadzeniu operacji „Medusa”. Pod względem działań wojennych WWS jest porównywana do wojny kebabowej z 1 stycznia oraz do zaostrzenia sytuacji na Półwyspie Koreańskim.

[edytuj] Rozwój konfliktu

Na początku kwietnia 2017 roku w serwisie YouTube powstał kanał Daniela Magicala. Poprzez internet promował on budowę nowego państwa poprzez remont pokoju swojego młodszego brata i stopniowe wchłanianie kraju zaczynając od klatki schodowej. W szybkim tempie znalazł ponad 20 tys. ochotników, którzy przyczynili się do promocji nowych idei. Operacja Prawdziwe Dymy zakończyła się stłumieniem ruchu, zaś sam Daniel musiał przenieść swoją działalność na ulicę Urzędniczą w Toruniu. W ramach podziękowań za pomoc sfinansował remont jednej z komnat twierdzy. Remont nagrywano live, zaś wieczorami ciężko pracujący żołnierze częstowali się środkami regeneracyjnymi. Wkrótce ustanowiono pierwsze ministerstwa. Na czele rządu Daniela stanęli: Łukasz (jego brat), Jaca (jego ojczym), pani Gosia (jego matka i właścicielka twierdzy). Daniel, Łukasz i Jaca zajęli się budową nowego państwa oraz przygotowywaniem systemu obrony, zaś pani Gosia wspierała ich intelektualnie, duchowo i kulinarnie. Wkrótce do tego grona trafił Sebe Baobab.

[edytuj] Wybuch

Obecna sytuacja na świecie jest niepokojąca. Wszelkie rodzaju zaostrzenia się polityki objęły także strefę youtubową. Krótko przed wybuchem wojny Abdullah Isamu skrytykował Daniela, lecz sam zainteresowany nie odpowiadał na jego prowokację. Na wszelki wypadek Daniel nawiązał trwały sojusz z Wypokiem, który werbował wielu zwolenników nowego państwa. Swoją gotowość zapewnili także Silva El Wardęga (polski ekspert od łączenia gatunków pochodzenia sanescobarskiego) oraz Baron von Boxdel. Jednocześnie Magical podpisał pakt o nieagresji z skonfliktowanym wcześniej Rafonixem. Wielu piewców o pokój przelało do budżetu nowego państwa paręnaście tysięcy złotych na wojnę.

[edytuj] Prowokacja Medusy

Isamu w porozumieniu z Medusą podpisali pakt o nieagresji oraz przystąpili do ataku. 12 kwietnia Medusa zostawił włączą kamerkę na swojego ptaka „kanarka”. Daniel zauważył, że Medusa łamie międzynarodowe traktaty o prawie patentowym i naruszył ogólnie jego pomysł z poradnika „Nocne spanie”. Doszło do drobnego incydentu słownego z winy Daniela. Medusa widząc całe zajście zapowiedział wyruszenie do Torunia i wyjaśnienia całej sprawy w nowo powstałym państwie.

[edytuj] Operacja „Medusa”

13 kwietnia, godzina 4:00. Niespodziewanie do gabinetu prezydenta Daniela Magicala przyszło wezwanie od Seby Baobaba, który zapowiedział, że pod twierdzą znajduje się rzekomy fan, który chciał zrobić sobie z nim zdjęcie. W rzeczywistości był to tajny agent Medusy (wraz z czteroosobowym wsparciem), czego spodziewał się Daniel. Po dyplomatycznej odmowie pojawił się Medusa, który zaczął grozić pobiciem. Po chwili Medusa przeszedł do ataku – wziął pusty koktajl Mołotowa i wymierzył go w okno twierdzy. Przygotowany Daniel miał już w zanadrzu panią Gosię, która wypowiedziała wojnę w imieniu Daniela. Wkrótce wojska Daniela ruszyły z odsieczą i uzbrojeni w pięści wyruszyli na zdezorientowaną armię Medusy. Pierwsza bitwa o Twierdzę zakończyła się zwycięstwem obrońców.

[edytuj] Propaganda w natarciu

Sram na ten wasz wykop pozdro

Przykład wykorzystywanej propagandy

13 kwietnia Silva El Wardęga nakręcił propagandowy filmik oczerniający brudne zagrywki Medusy oraz zanalizował atak na Twierdzę. Tego samego dnia Medusa uruchomił swoją machinę propagandy, która trafiła tylko w jego zwolenników. Do wojny przystąpił wykop, który przeprowadził czarny PR w sojuszników gospodarczych (tzn. Stars4Funs Elovego Esports) Medusy. Po embargu gospodarczym Medusa ogłosił kapitulację (po embargu w postaci utraty dwóch pensji), a sojusznicy z Unii Youtubowej napiętnowali Medusę i jego zwolenników. Jednocześnie sojusznik gospodarczy Rafonixa (Epic Makers) deklaruje pilniejszą kontrolę sojusznika.

Największą operację przeprowadził portal wykop.pl, zniesmaczony brakiem stanowiska generała Białkowa, który wolał załatwiać sprawy biznesowe z TVNem, wyruszyli z własną inicjatywą. Rozpoczęli oni odszukiwanie szeregowych z armii Medusy i wyciąganie z ich życia kompromitujących faktów, które obniżą morale armii. Dzięki operacji wielu wojskowych zrezygnowało z konfliktu. To także przyczyniło się do osłabienia atakującej strony.

Pomimo zawieszenia broni istnieje obawa o wznowienie działań wojennych. Krzysztof Gonciarz dwuznacznie skomentował całe zajście na niekorzyść Magicala. Zapowiedział, że w razie czego można ruszyć ze swoją armią. Zaczął ją zbierać na Grenlandii.

[edytuj] Kontratak

Wydam całe pieniądze żeby was zniszczyć

Rafonix po odwecie wykopowiczów, 14 kwietnia

Podczas kilku godzin zawieszenia broni doszło do przetasowań w sytuacji międzykanałowej. Epic Makers rozwiązała układ handlowy z Rafonixem. Oficjlanie Epic Makers umył ręce mówiąc, że nie został przekupiony przez Białkowa. Jednocześnie podczas stabilizacji doszło do wypadku w Toruniu, w którym zginął jeden z robotników. Po weryfikacji informacji okazało się, że budynek leżał co prawda na lewobrzeżu, ale na sąsiednim osiedlu. Życie Daniela, Jacy i reszty ocalało.

Około godziny 20 niejaki Mikołaj B. uderzył matkę Daniela oraz porwał psa Sonię, która była traktowana w rodzinie niczym Szarik – także walczyła z okupantami z YouTube. Zszokowana pani Gosia do dzisiaj nie jest w stanie powiedzieć, czy została uderzona w twarz czy w ręce jak i nie wie, czy napastnik miał nóż czy po prostu gołą łapę. Daniel szybko wezwał armię i uzbroił się w broń chemiczną. Po ataku piętnastu dywizjonów doszło do odbicia psa oraz obicia porywcza. Operacją dowodził Ifter – reprezentant Wypoka, który przybył do bazy wojskowej na Urzędniczej. Jak wcześniej się okazało, Mikołaj rzucał jajkami w okna Daniela, ale Magical ignorował wybryki gościa, który powtarzał rok w II LO.

Wydarzenia z Urzędnicznej poruszyły wszystkie siły Wykopu. Bojówkarze uzbrojeni w rogale wystalkowali porywacza oraz pomogli odbić psa. Soni nic się nie stało, zaś strona na Facebooku II LO zaczęła rozpadać się, gdyż wykopowicze wykorzystali fakt, że administrator fanpejdża na Facebooku zarządzał nim tak samo jak ich programiści od tagów. Jednocześnie wykop rozpoczął akcję „Broń Rumuna”, która ma na celu zdyskredytować działalność Isamu, który miał rzekomo uraził część bordowych za porównanie Rumunów do Cyganów.

Według nieoficjalnych informacji rekonstrukcję wydarzeń przedstawią jutro Wiadomości w specjalnym wydaniu poświęconym wszystkim wydarzeniom w Toruniu. A po drodze Wypok zmienił hymn państwowy z Wykop was przejrzał na Celebration w wykonaniu Kool & The Gang. Jednocześnie zapowiedziano, że za Celebration jest tylko hymnem tymczasowym, a referendum w sprawi jego utrzymania rozpocznie się dzień po naprawie tagów.

15 kwietnia doszło do mniejszych starć pomiędzy stronami. W porannych godzinach większość żołnierzy z obu stron odeszła do kościoła w celu poświęcenia koszyków. Daniel wycofać się chwili w cień, by uzbroi dom w metalowe jajka wielkanocne oraz porobić inne pracę. Akcję wziął na siebie Wykop, który oglądać obchody 105. urodzin Kim Ir Sena postanowił wziąć przykład z Korei Północnej. Nie mając nawet słynnych traktorów z wyrzutniami zdecydował się na kontynuację wojny propagandowej i sankcjach ekonomicznych. Wieczorem po przeprowadzeniu operacji wojskowej wymusili na największym sojuszniku Isamu (Gamellonie) zerwanie umowy. Po sukcesie ponownie zaśpiewano nowy hymn portalu. Warto jednak zaznaczyć, że siły Wykopu były gotowe na rano, ale zmasowany atak tzw. „zielonek” (nowych szeregowych) okazał się tak naprawdę ruchem szpiegów z drugiej strony. Armia Wykopu postanowiła wykorzystać taktykę z czasów Władysława Łokietka polegającą na wypowiedzeniu „soczewica, koło, miele, młyn”. Armia Białkowa zdecydowała się na dyktandach przeprowadzanych na zielonkach. Osoby, które pisały „jebCenzura2a maupo, jestes gupi” okrzyknięto szpiegami, które zbombardowano słownikami ortograficznymi. Jednocześnie niektórzy zwolennicy Isamu zaczęli nawoływać do podpisania aktu kapitulacji, a Rafonix niczym Leonidas wyruszył z 300 swoimi zwolennikami na otwartą bitwę w Państwie Wykopu. Skończyło się bombardowaniem za pomocą bananów oraz wystawieniem Rafonixa na pośmiewisko.

15 kwietnia o godzinie 21 rozpoczęto operację „Nitro”, która ma za zadanie zneutralizować armię TheNitroZyniaka, dotąd dosyć dalekiego od działań. O godzinie 23 cały sztab Wykopu podniósł alarm, gdy okazało się, że Isamu jednak porozumiał się z sojusznikiem gospodarczym. Do Wielkiej wojny wyruszył z kolei sam Michał Wiśniewski[1].

Konflikt sam w siebie wygasł podczas Wielkiejnocy. A gdy święta minęły to Wykop zapomniał o walce z youtuberami.

[edytuj] Wznowienie działań wojennych

Wydawać by się mogło, że konflikt pomiędzy Danielem i jego antagonistami został wygaszony, jednak nic z tych rzeczy. W nocy z 22 na 23 czerwca podczas tzw. nocnego spania nieznani sprawcy postanowili ponownie zaatakować twierdzę przy ulicy Urzędniczej. W wyniku ataku kamieniami i kostką brukową zniszczona została jedna z szyb w mieszkaniu. W kręgu podejrzanych o dokonanie owego czynu znaleźli się m.in. Rafonix i/lub (niepotrzebne skreślić) jego „kumple” oraz rekin biznesu. Straty oszacowano na | 3.00 zł (czytaj: trzy zero zero zet eł).

[edytuj] Zobacz też

Przypisy

Nasze strony
Przyjaciele