Winna

Winna
Wykonawca Chylińska
Wydany 22 marca 2004
Gatunek hard rock
Długość stanowczo za długi
Wytwórnia EMIlka
Producent Zbigniew Kraszewski, Marcin Gajko

Jaa jestem winna!

I już wiadomo, przez kogo rozpadło się O.N.A.

Wyyypierdaaalaj stąąąd!!

Aga chce być sama

Winna – pierwszy i ostatni album zespołu Chylińska, powstałego po rozpadzie Niewyżytych Emerytów O.N.A.. Agnieszka wrzeszczy śpiewa o tym, że nie lubi nie tylko nauczycieli. Wyładowuje też ona swoje frustracje, albowiem na płycie znajduje się około 30 powtarzających się wulgaryzmów.

[edytuj] Twórcy

Agnieszka Chylińskawrzeszczenie wokal
Krzysztof Misiak – gitarka
Zbigniew Kraszewski – głaskanie talerzy perkusja
Wojciech Horny – klawiszki
Darek Osiński – nie wiadomo bas

[edytuj] Utwory

  • Zła, zła, zła – piosenka o tym, że Aga jest zła i chcą jej dojebać, ale to ona dojebie im. Na samym początku piosenki mamy całe 10 sekund rozkosznego wrzasku.
  • Już wiem, że nic nie wiem – w tym utworze Aga odkrywa życie i bawi się w Sokratesa.
  • Tu i tam – psie – tekst nie pozostawia złudzeń – Agnieszka na pewno ma zoofilię.
  • Zmysłowa – Aga dostrzegła, że oszukuje siebie co dnia. Zauważyła to, więc to już postęp.
  • Winna – w piosence tytułowej podmiot liryczny przyznaje się do winy.
  • Gorąca prośba – Aga chce być sama, więc postanawia być wredna i mówi wszystkim, że są zerami. Chwilę później następuje trwający 90% utworu refren, który ma bardzo skomplikowany i trudny do zapamiętania tekst – powtarzające się kilkaset kilkanaście razy „Wypierdalaj stąd”.
  • Chylińska – Utwór, w którym z pewnością podmiotem lirycznym jest Chylińska (wskazuje na to tytuł). W innych piosenkach nie jest to pewne, są to tylko domysły autora artykułu.
  • Deszcz – będzie słońce – w tym utworze Aga pisze o tym, co zaobserwowała, gdy przez lata obserwowała pogodę.
  • Wieczny problem – Agnieszka ma problem, z którym nie może sobie poradzić, dlatego też jest wieczny. Dziwi się, że ludzie jej nie szanują. A sama sobie narobiła.
  • Lepszy czas – Aga śpiewa, że nie chce już być z facetem, bo nie wie czy go kocha. Nie wiadomo więc, dlaczego z nim nie zerwie, skoro wie, że wtedy przyjdzie lepszy czas.
  • Niczyja – wzruszająca ballada, w której Aga śpiewa, że jest niczyja, mimo, że miała wówczas faceta. Nie wiadomo co poeta miał na myśli.
  • Twoje smutne „ja” – Aga śpiewa, że każdy człowiek i cały świat jest jej (niewolnictwo?) i wszystko się jej należy. Prawdopodobnie podczas pisania tekstu była naćpana i wydawało jej się, że jest królową świata
Nasze strony
Przyjaciele