FANDOM

POL województwo śląskie COA

Herb województwa

Ino piknie u nos, o jok ci się nie podobo u nos to idź do czorta pieronie

Typowy mieszkaniec śląska o Śląsku

Na Śląsku to węgiel wydobywa górników!

Radziecka inwersja o Śląsku

Żaden naród sąsiadujący z królestwem Polskim nie jest bardziej zawistny i wrogi Polakom od Ślązaków

Jan Długosz przewidujący Ruch Autonomii Śląska

Śląsk to stara kolonia niemiecka. Mam w dupie ten cały Śląsk!

Józef Piłsudski

Województwo śląskie – kraina szczęśliwości bogata w zieleń i czyste powietrze.

Charakterystyka edytuj

Stolicą są Katowice z najlepszym klubem w Europie, czyli GKS Katovitz, choć 3 liga to nie jest szczyt możliwości klubu. Śląsk wychował znakomitych niemieckich piłkarzy takich jak Łukasz Pedalski i Miro Klose (choć Mirek właściwie z Łopola). Śląsk słynie z wydobycia węgla i klusek śląskich, które górnicy jedzą po opijaniu się w podziemiach robocie w podziemiach. W każdym większym mieście jest przynajmniej kilkanaście kopalni, z czego kilka działających. Mimo to, co jakieś 30 min na prawie każdej linii kolejowej na Śląsku jeżdżą pociągi wyładowane nowymi T-34 z Bumaru Łabędy po brzegi węglem (i to nawet kamiennym).

Ile w zasadzie jest Śląska w Śląsku? edytuj

Województwo śląskie jest zamieszkane przez Ślązaków, ale tylko w 40%, bo reszta to Małopolanie i Kresowiacy. Tylko połowa województwa śląskiego to Śląsk, reszta to Małopolska. W województwie śląskim leży Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Żywiec, Częstochowa, Jaworzno i Bielsko-Biała, ale żadne z tych miast nie leży na Śląsku (choć część badaczy upiera się co do Bielska-Białej i Żywca, przywołując jakieś banialuki o śląskich orłach w herbie, a niektórzy mają czelność sądzić, że Bielsko leży na Śląsku dłużej od Katowic). W każdym razie ten prawdziwy Śląsk to w większości poniemieckie miasta, które za nic w świecie nie chcą być częścią polski. Tak więc połowa Śląska tak naprawdę nie jest Śląskiem, a druga połowa to nawet nie jest Polska[1].

Przypisy

  1. Co za idiota tworzył to województwo?

Crystal Clear app internet To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go.