FANDOM

Wolne Miasto Lwów
Wolnylwow
Flaga WML
Stolica Zimna Woda, a nie Lwów jak niektórzy sądzą
Prezydent de iure Jan Piekło, de facto major Jarosław Kaczyński
Dewiza Lwów je Polski!
Język urzędowy polski, ślōnskŏ gŏdka, język nienawiści, oficjalnie zabronione ukraiński i rosyjski
Religia katolicyzm
Waluta tymczasowo dolar lwowski, planowane wprowadzenie kopert z banknotami

Wolne Miasto Lwów – maleńki twór powstały na terenie Małorusi, nieuznawany przez większość państw. Jego powierzchnia zajmuje prawie cały Lwów (dokładnie to 94% – 5% należy do organizacji neobanderowskich, a 1% do Ukrainy) i okoliczne wiochy. Został on utworzony przez IV RP w celu zwiększenia swoich terytorium. De iure władcą jest ambasador Polski na Ukrainie Jan Piekło, lecz de facto rządy sprawuje major Aleksander Jabłonowski. Stolicą jest wiocha Zimna Woda.

Uznanie międzynarodowe edytuj

Obecnie jest uznawane przez całą Grupę Wyszehradzką (Pepicką Republikę, Słowenię i Królestwo Węgierskie), Gruz, USA, Żydów i dwie dyktatury. Co ciekawe, jest uznawane też przez Rosję, mimo że nie uznaje IV RP.

Historia edytuj

Nie wiele wiemy jak powstało te państwo. Niektórzy uważają za początek stulecie URL, kiedy wykrzykiwano słowa „Lwów Polski!”. Po tym incydencie stery lwowskiej sprawy przejął major IV RP Jarosław Kaczyński. Dążył on do powrotu Lwowa do Polski. Popierał proponowany przez Putina rozbiór Małorusi, lecz do niego nie doszło. Zakończyło się to jednak polityczną interwencją IV RP i Polaków zamieszkujących te piękne miasto. Udało się zdobyć 94% miasta, zaś 5% zaopiekowali się banderowcy (1% dla Ukrainy to budynki rządowe). Niepodległość ogłosiło 31 marca 2018. Na stolicę wybrano podlwowską wiochę Zimna Woda (w Lwowie nie ma podległych budynków rządowych). Obecnie ma 683 911 mieszkańców i planowane jest przyłączenie obszaru do IV RP, jak zdobędzie połączenie z tym państwem.

Flaga edytuj

Flaga została przyjęta 1 kwietnia 2018. Jest to modyfikacja flagi Polski – na nią naniesiono herb Lwowa i zdjęcie majora Kaczyńskiego. Dopuszczalna jest wersja flagi bez niego, jednak zawsze musi być niżej niż flaga pełna. Zdjęcie majora symbolizuje przyszłe połączenie z IV RP.

Plany na przyszłość edytuj

Nic, ewentualnie połączenie się z IV RP i wymordowanie Ukraińców za mordy.