Złodziej

Złodziej.jpg

Ujęcie złodzieja

Złodziej (cygan, polityk, przedsiębiorca, pisarz, policjant, protetyk, premier, prezydent, poseł, proktolog, proboszcz, minister, ksiądz, urzędnik, nauczyciel, itp., itd., etc.) – zawód obarczony ryzykiem odsiadki. Świat uważa, że pochodzi z Polski.

Jeżeli złodziej należy do grupy społecznej lub etnicznej uznanej za tradycyjnie dyskryminowaną, określany jest mianem uczciwego inaczej. W szczególnych wypadkach (gdy np. wywodzi się z grupy, której przypisuje się rzekomo skłonności do kradzieży) jest również określany jako osoba posiadająca alternatywne poglądy na temat prawa własności lub osoba stojąca w moralnej opozycji do społecznego podziału dóbr, przeprowadzonego proporcjonalnie do wkładu pracy osób obdzielanych, człowiek żyjący na koszt państwa (innych ludzi, wyborców, podatników, wiernych, itp.). Taka osoba nie płaci podatków od znalezionego przedmiotu. Ugrupowuje się w organizacje zwane mafiami oraz episkopatem.

Crystal Clear app Login Manager.svg To jest tylko zalążek artykułu o ludziach. Jeśli masz coś wspólnego z daną kastą – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach