FANDOM

Disambug Ten artykuł dotyczy postaci z Overwatch. Zobacz też praca.
Junkrat

Piękny dzień na rozpierduchę!

Złomiarz o sobie

Złomiarz (ang. Junkrat, właściwie Jamison Fawkes) – postać z Overwatch członek nowego Overwatch najprawdopodobniej będący potomkiem Snajpera[1], Demomana[2] oraz Guy'a Fawkes'a[3]. Większość życia spędził w australijskiej buszy, zaś czas wolny spędza głównie na konstruowaniu nowych broni zagłady.

W odróżnieniu od swoich kompanów, Złomiarz stanowi sam w sobie zlepek najgorszych cech ludzkości – jest bowiem złodziejem, anarchistą, psychopatą, masonem, mordercą, pijakiem, terrorystą, narkomanem, pedofilem, gwałcicielem, sadystą, rasistą oraz żydem. Do tego jest w połowie kaleki oraz wiecznie cieszy się z nieszczęścia innych. Z niewiadomych powodów wciąż jednak świetnie dogaduje się z członkami, bo inaczej już dawno przestalibyśmy nim grać.

Historia edytuj

Złomiarz urodził się w środkowej Australii i był zwykłym brządcem do czasu eksplozji pobliskiego omnium, które zamieniło okolicę w pustynny Czarnobyl. Na skutek powstałego tam promieniowania on i pozostali mieszkańcy mocno zbzikowali, przez co rząd w obawie przed roznoszeniem się takiego zachowania był zmuszony zastosować wobec nich kwarantannę, budując Junkertown, gdzie mogli spokojnie oddać się swoim szaleństwom.

Z początku niczym się nie wyróżniał od pozostałych mieszkańców Junkertown, ale zmieniło się to za sprawą odnalezienia cennego w tym rejonie rdzenia omnium. Z powodu fatalnej pamięci olbrzymiej chciwości nigdy nie powiedział, gdzie dokładnie się znajduje, czym naraził się na gniew Królowej miasta. Gdy miał już naprawdę przesrane, postanowił skonstruować granatnik ze szczątków broni Demomana znalezionych na pustkowiach oraz wynajął swojego strażnika – Wieprza. Razem opuścili Junkertown i zaczynali zabijać oraz obrabować wszystko na świecie, co tylko się da.

Gdy w końcu znudziło im się sianie chaosu, postanowili zrobić coś dobrego dla świata. Przyjęli więc pracę od niejakiego „Garniaka”, który zlecił im misję odbicia zakładników z jednej z fabryk omników i wszystko poszłoby dobrze, gdyby nie fakt, że „Garniak” po prostu ich nabrał, bo chciał wrobić Złomiarza oraz Wieprza w zniszczenie i poprzez ubezpieczenie zarobić na utrzymanie własne i swojej firmy[4]. Szybko się jednak o tym dowiedzieli i wkurCenzura2ni na niego zabili go w własnym, wybuchowym stylu, niszcząc również wieżowiec, w którym urzędował.

W końcu postanowili wrócić do Junkertown i zabić jej królową poprzez przebranie się na włóczęgów oraz eskortowanie bomby ukrytej w kosztownościach wcześniej skradzionych w wielu zakątkach Ziemi. Niestety, wybrali zły moment, przez co byli zmuszeni wędrować po świecie. Podczas przystanku w barze obok Drogi 66 spotkali Smugę, która po rozpoznaniu ich w ogłoszeniach stoczyła z nimi walkę. Wygrała ją po kilkudziesięciu minutach, wskutek czego po wielu przeprosinach oraz opowiedzeniu swojej historii Złomiarz i Wieprzu zdecydowali się dołączyć do nowego Overwatch w ramach odkupienia za swoje winy.

Rozrywka edytuj

Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, Złomiarz wcale nie jest odpowiednikiem Demomana z Team Fortress 2. Owszem, podobnie jak on, posiada własnoręcznie skonstruowany granatnik, ale na tym podobieństwa się kończą. Posiada bowiem kilka broni, które nie posiada swój starszy odpowiednik. Są to: mina ogłuszająca, która w połączeniu z granatnikiem natychmiastowo zabija słabszych bohaterów, choć może być też używana do wykonywania skoków, potrzask, który daje nam kilka sekund więcej czasu na ucieczkę i który w połączeniu z miną też powoduje natychmiastową śmierć słabszych postaci oraz totalną masakrę[5] pozwalającą na detonowanie swoich bomb po śmierci niczym arabski terrorysta. Gdy Złomiarz chce zrobić naprawdę dużego rozCenzura2l, puszcza Mord-oponę natychmiastowo zabijającą wszystkich w zasięgu, lecz ma jedną wadę – nie można wówczas nim sterować[6], przez co jeśli odpalimy ją na widoku jednego z wrogów, po prostu już gryziemy glebę.

Co obrabował Złomiarz? edytuj

Jak na światowej niesławy złodzieja przystało, Złomiarz może poszczycić się naprawdę wieloma napadami w swoim dorobku. Udało mu się obrabować między innymi:

Ciekawostki edytuj

  • Wbrew ciemnej karnacji wcale nie jest Murzynem, a Aborygenem;
  • Podczas strzelania nie lubi celować;
  • Jest mistrzem od kreatywnego rozpierCenzura2, jak zresztą sam się określa;
  • Jego zmarłym dziadkiem jest Osama bin Laden, zaś przodkiem Joker;
  • Wbrew powszechnej opinii Złomiarz stracił rękę i nogę nie podczas konstrukcji swoich broni, a w wyniku tortur strażników Królowej;
  • Jest mistrzem przebrań, co doskonale pokazuje poprez skiny i w Halloween, gdzie wciela się w Doktora Złomensteina;
  • Odkąd dostał dużego buffa, szanse na spotkanie Złomiarza w grze wzrosły stukrotnie;
  • Początkowo miał być atakującym, ale Blizzard dodał mu Potrzask i skończył jako broniący, jednak i tak bardziej nadaje się do ataku.

Przypisy

  1. Co wskazuje australijskie pochodzenie
  2. Co wskazuje podobny charakter i umiejętności
  3. Co wskazuje podobne nazwisko
  4. Nic nowego
  5. Której nazwa doskonale odzwierciedla jego cel w życiu
  6. Złomiarzem, a nie Mord-Oponą
  7. No co ja poradzę, że wmiesza się w sprawy Polski?
  8. Tak, to też można obrabować
  9. Toż to zbrodnia!