FANDOM

WTF?

Typowy uczeń po przeczytaniu treści zadania z matematyki
Zadaniezmatmy

Prawie poprawnie rozwiązane zadanie

Zadanie z matematyki – zmora większości uczniów podstawówek, gimnazjów i liceów. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze.

Występowanie edytuj

Zadania z matematyki chodzą zawsze parami:

  • w pracach domowych;
  • na egzaminach;
  • po kartkówkach;
  • przy tablicy;
  • w życiu codziennym (wersja nauczycieli, nikt jeszcze nie spotkał się z zadaniem z matematyki w codziennym życiu oprócz szkoły).

Rodzaje zadań edytuj

Scan

Trochę trudniejsze zadanie geometryczne

Tekstowe edytuj

Zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:
Marysia poszła do sklepu. Kupiła dwie bułki i masło. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:
a) nóż był wyprodukowany w ZSRR i był zakupiony w 1987 r. (uwzględnij dewaluację)
b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli

Algebraiczne edytuj

Zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:
$ \frac{\sum_{n=1}^N x^{\sqrt{Vbaltyku + 32^6 - ab(x^2+y^3)}}-x^{x^{2n}}}{(\ln(x)+2x^{4x+1289})^{\frac{1}{2}}} $

Geometryczne edytuj

Treść zadania nakazuje wątpliwą zabawę z cyrklem i linijką. Zazwyczaj kończy się zamazaną kartką, z której jedyne co da się wywnioskować, to poziom frustracji rozwiązującego zadanie.

Przebieg edytuj

  • Stadium 1 – uważne przeczytanie treści zadania. Nauczyciele mówią często, że przez nieuważne czytanie uczniowie dostają złe oceny. Prawda jest taka, że zadania są specjalnie zawiłe żeby ciężko się je rozszyfrowywało.
  • Stadium 2 – przepisanie zadania. Faza kluczowa, zdarza się, że za samo wypisanie danych dostaje się marnego punkta.
  • Stadium 3 – rozpoczęcie zadania, to już wyższa szkoła jazdy. Wymaga chociaż minimalnej wiedzy o tym, czego dotyczy zadanie.
  • Stadium 4 – otrzymanie rezultatu. Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od mądrego kolegi lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często ocena niedostateczna.