Zahi Hawass

Zahi Hawass
Krążą pogłoski, że Zahi udzielił twarzy Sfinksowi. To by tłumaczyło, dlaczego nos odpadł...
dr Zahi Hawass (właść. زاهي حواس o, pardon,
r
a
N5
Z1
C2
[1], ur. 28 maja 1947 w Damietcie) – egiptolog, ziemskie wcielenie Tutenchamona, Ozyrysa, Re i bogini płodności Izydy. Człowiek z piaskowca. Jeżeli w jakimś programie nie występuje Zahi Hawass, to znaczy, że program ssie.

Doktor Zahi nosi charakterystyczny true kapelusz a'la Indiana Jones.[2] Prawdziwy egipski patriota. Znany nawoływacz na rzecz zwrócenia prawowitych ziem zabytków, m.in. popiersia Nefretete, Kamienia z Rosetty, Mumii Tutenchamona [3], a także paru innych, a właściwie wszystkich, albowiem, jak każdy wie, cała kultura europejska opiera się na kulturze egipskiej. Do jego najważniejszych odkryć należy przewiercenie się przez ścianę w piramidzie, za którą była następna, udowodnienie, że dziury w piramidach nie mają odwzorowania w gwiazdach oraz udzielenie Discovery i National Geographic rekordowej ilości wywiadów jednego dnia.

Przypisy

  1. Tak, takie duże, inaczej by się obraził.
  2. I tak każdy wie, że to Indiana zerżnął pomysł od Zahiego.
  3. Ups... to już zwrócili. Ale mogą jeszcze raz.

Biog To jest tylko zalążek artykułu biograficznego. Jeśli widziałeś tę osobę na ulicy – rozbuduj go.

Nasze strony