FANDOM

Ten artykuł znajdziesz na nowej Nonsensopedii [[pl:Zboże|tutaj].

2014 Pole uprawne w Raszkowie

Pole zboża. Tylko czekać, aż kombajn wystraszy badylarki i młode dziewczyny

Zboże – roślina uprawna, której owoce przeznacza się na chleb, piwo i dożynki. W Polsce rolnicy zboże zaliczają jako dobre ubezpieczenie na wypadek niskiej ceny skupu buraków.

Żniwa edytuj

Zbiór zbóż w lecie nazywa się żniwami. W Polsce żniwa rozpoczynają się 15 czerwca poprzez klęcie pod nosem przy naprawie cepa, a kończą w okolicach 15 sierpnia, kiedy minister rolnictwa ogłosi nowe stawki skupu roślin. Po żniwach rolnicy dzielą się ze społeczeństwem swoimi plonami, wysypując ziarna na tory kolejowe lub drogi wylotowe z Warszawy. Po przerwie zimowej rolnicy przygotowują się do pracy. W tym celu dają wiejskiemu proboszczowi na msze, prosząc o dobrą pogodę i modląc się, by zboże rosło jak słupy telegraficzne. Po modlitwie wszyscy czyszczą kombajny i opony, które podpalą pod najbliższym KRUS-em po odbiorze świadczeń socjalnych.

Kręgi w zbożu edytuj

Pola ze zbożem cieszą się popularnością wśród znudzonych dowcipnisów kosmitów, którzy niszczą uprawy poprzez robienie wzorów. Grupa specjalistów z różnych dziedzin od wielu lat starają się dowieść, po co ktoś miałby robić kręgi w pszenicy lub półksiężyce w życie. Na razie udało się tylko wysunąć pytanie, po co rzekoma obca cywilizacja miałaby robić wzory na Ziemi, mając dla siebie całą galaktykę.

Ciekawostki edytuj

  • Tradycją wśród rolników jest chwalenie się zdjęciami swoich pól na Wykopie. Każde znalezisko poświęcone zbożom trafia na główną (często z płomieniem), a zbanowany autor jest szanowany wśród innych użytkowników.
  • Co roku rolnicy skarżą się na elfy i inne dziewczyny, które niszczą rośliny podczas sesji fotograficznych.