FANDOM

Disambug Ten artykuł dotyczy czasomierza. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Mój ci on!

Były minister Nowak o tym artykule

Zegar – starożytne narzędzie do odmierzania czasu. Wynaleziono go, kiedy pewien Egipcjanin spojrzał w Słońce i go oślepiło. Stwierdził, że gówno się w ten sposób dowie i lepiej, żeby informacje ze słońca pobierał za niego ktoś inny.

Historia edytuj

DCP 0188

Zegar

Zegar poznań

Nawet nie myśl, że jesteś mądrzejszy od zegara

Pewien Egipcjanin wpadł na pewien genialny pomysł – postawił patyk na środku narysowanego pola i oglądał jego cień. W ten sposób powstał zegar słoneczny. Nikt jednak nie rozumiał, o co w nim chodzi. Sam autor też, więc został wtrącony do psychiatryka.

Pojawił się następny Egipcjanin, a jako, że miał on IQ wyższe od IQ kurczaka, to zaczął coś kombinować. Wykombinował klepsydrę. Perfidny był to wynalazek niesamowicie i do niczego się nie nadał. Egipcjanina wyśmiano i skończono kombinować, a robotę zostawiono Chińczykom. Tam nudził się niejaki Liang Ling-Son, więc przy okazji oprócz zegara wymyślił też podział czasowy. Potem z zegarem zaczęli bawić się Rzymianie i wykombinowali kalendarz, udziwnioną wersję zegara. Jakiś Rydzykoleś nie mógł znieść, że jego kochanka się starzeje, więc cofnął czas o 10 dni. Nikt nie wie po co to było innym, a gdy ktokolwiek się domyśla, banda MW strzela w jego okno kamieniami.

Najbardziej jednak precyzyjnym zegarem okazał się wynalazek polskiego konstruktora kaskadera, co potwierdza ilość sprzedanych egzemplarzy, jest zegarek MONTANA na rękę. Konstruktor w ten sposób zminimalizował koszty produkcji i wdrożył go do powszechnego użytku. Niestety już dawno temu zaprzestano produkcji, ale tylko i wyłącznie dlatego, że one nigdy się nie psuły. Ponadto, zegar ten posiada bardzo fajną funkcję – 8 melodyjek, które aktywuje się za pomocą tylko 2 przycisków oraz stoper. Melodyjki przydawały się najbardziej do tego, aby zaszpanować pięknej dziewczynie, co by szybciej straciła opory i dała się zaciągnąć do łóżka.

Aktualnie trwają prace nad ukończeniem zegara, który będzie pobierał czas z planetarium obserwującego ruch żelaza w jądrze Marsa. Odczyt czasu będzie polegał na widzeniu czasu w oku ludzkim. Montaż zegara będzie polegał na wszczepieniu chipu do kolczyka umieszczanego w małżowinie ocznej oka ludzkiego. Zegar ten będzie zbudowany ze srebrnych płytek wykonanych w technologi 1nm, a zasilany będzie z ogniw księżycowych wzbogacanych drewnem, stalą i mniszkiem lekarskim. Konstruktorem tego zegara jest prawdopodobnie polski inżynier, który stracił wzrok w wypadku, gdy nakręcał sprężynę rozebranego czasomierza. Na polskie targi trafi prawdopodobnie w 2015 r. a jego szacowana cena to 20 000 PLN.