FANDOM

Zjednoczone Stronnictwo Ludowe (w skrócieZSL) – bezpartyjna partia stworzona w jednopartyjnym i jedynie słusznym systemie w PRL-u. ZSL powstało z oddolnej inicjatywy ludu pracującego wsi, na rozkaz Stalina27 listopada 1949 r.

ZSL przez cały okres swojego istnienia realizowało jedynie słuszne założenia PZPR, nawet po przekształceniu się w PSL, czego dowodem jest Waldemar Pawlak.

Cele ZSL edytuj

ZSL początkowo gnieździło się w małych i zagrzybionych celach, ale potem przeniesiono wszystkich jej członków na salony, co pociągnęło za sobą zmianę cel. I celów.

Podstawowy cel ZSL edytuj

Pierwszym i podstawowym celem ZSL była walka z kułakami. Oficjalnie kułak był wrogiem ludu, ale tak naprawdę chodziło o to, że członkami ZSL były same kukły (patrz – Pawlak), co było mylone często przez krakowskie przekupki na targu. Prawdziwy ZSL-owiec jest dumny z bycia kukłą. Jak zresztą każdy komunista...

Kolektywizacja edytuj

Lasy edytuj

Innym celem-zeteselem była kolektywizacja lasów i wsi. Według tych jedynie słusznych założeń – wszystkie lasy mają być równe i każdy należy wyciąć prędzej czy później, a pozyskane drewno wysłać w ramach pomocy bohaterskiemu ludowi Związku Radzieckiego, realizującego szczytne cele komunizmu.

Wsie edytuj

Niemal identyczne założenia dotyczyły wsi. Wszystkie wsie miały być równe i z każdej miało być równo kradzione, co było już stosowane podczas II wojny światowej, kiedy to członkowie AL, czyli późniejsi założyciele ZSL, kradli i gwałcili na potęgę wszystko co się rusza. Albo już nie rusza.

ZSL dzisiaj edytuj

ZSL, niczym Lenin, z którego bierze przykład, jest wiecznie żywa. Zmienia tylko swoją nazwę wtedy, gdy stara zostaje w jakiś sposób skompromitowana. Dlatego dzisiaj nosi nazwę – PSL, ale nic nie szkodzi, żeby za jakiś czas nie została zmieniona (na przykład na UB).